افرادی که این 3 منطقه را در معرض سرطان پوست با SPF قرار می دهند
بسیاری از مردم هنگام استفاده از کرم های ضد آفتاب، لب ها، گوش ها و پلک ها را تمیز می کنند. گتی ایماژ

ماه های تابستان تقریبا به ما می رسد، زمانی که ناگهان ساعت های بیشتری را در خارج از خورشید گرم می گذرانیم. این بدان معنی است که زمان جدی برای محافظت از پوست شما است.

هنگامی که در چک نگه نداشته باشید، قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است خطرناک باشد. سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان است. آکادمی پوست و پوست ایالات متحده گزارش می دهد که 9500 نفر هر روز در ایالات متحده آمریکا مبتلا به سرطان پوست هستند.

در حالی که بسیاری از مردم به کرم های ضد آفتاب و دیگر پیشگیری ها مراجعه می کنند، بسیاری از آنها برای محافظت از مناطق حساس چهره خود مانند لب ها، گوش ها و منطقه اطراف چشم فراموش می کنند.

تحقیقات که در اوایل ماه جاری منتشر شد نشان داد افرادی که از مرطوب کننده های صورت محافظت کننده از خورشید استفاده می کنند، تمایل به نادیده گرفتن این قسمت های سرطانی را دارند.

تیم تحقیقاتی، 22 مرد و 62 زن را که تحت تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) قرار گرفته بودند، مورد بررسی قرار دادند. در طی یک بازدید، از کرم های ضد آفتاب استفاده می کردند. در یک بازدید دیگر، آنها مرطوب کننده SPF را اعمال کردند.

عکس های آنها توسط دوربین های حساس به UV گرفته شده برای بازرسی آسیب به خورشید. نتایج نشان داد که بیش از 16 درصد از شرکت کنندگان قادر به پوشش قسمت های حساس چهره و سر خود با مرطوب کننده SPF نبودند، در مقایسه با بیش از 11 درصد از کسانی که از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کردند.

هنگامی که این نتایج به دست آمد، دکتر آستین مک کورمیک، مشاور متخصص چشم و جراح چشم و چشم پزشکی در بیمارستان های دانشگاه آینتری لیورپول، به ایمیل Healthline به این نتیجه رسید که او و تیم او از نتایج شگفت زده شده اند.

"ما انتظار داشتیم که مناطق پلک بهتر از کرم های ضد آفتاب مرطوب کننده پوشانده شود، زیرا ما تصور می کردیم که مرطوب کننده ها اگر چشم ها به طور تصادفی به چشم ها آسیب نرسانند، چشم کمتری ایجاد می کنند. یا ما انتظار داشتیم تفاوت بین این دو را پیدا کنیم. "
قطعات تحت حمایت

به نظر می رسد که میل به افرادی که به خوبی از این قسمت های صورت محافظت نمی کنند، میزان بالای سرطان های پوستی غیر ملانوم را در دفتر دکتر ریتا پیکاردو ژیزینگ به حساب می آورند.

Pichardo-Geisinger، استاد پوست در بهداشت باپتیست ویک جنگل، می گوید بسیاری از مردم از نیاز به حفاظت از مناطق آسیب پذیر مثل لب و پلک ها هنگام خروج از خارج تخفیف می دهند.

او به Healthline گفت: "من فکر می کنم مردم به این مناطق - گوش ها، لب ها و پلک ها توجه نکنند و دستورالعمل های خاص و آموزش در مورد استفاده از کرم های ضد آفتاب در این مناطق فراموش شده وجود ندارد.

"به طور کلی، ما توصیه می کنیم که کرم های ضد آفتاب را در تمام مناطق در معرض استفاده قرار دهید. ما باید توصیه "اعمال کرم ضد آفتاب در تمام زمینه های در معرض، از جمله گوش ها، پلک ها و لب ها،" Pichardo-Geisinger اضافه کرد.

او می گوید، در حالی که او معتقد است که کمپین های آموزشی در مورد حفاظت از خورشید در سال های اخیر موثر بوده است، تمرکز بر روی این مناطق حساس خاص مثل گوش، چیزی جز نقطه ی کور در کمپین های آگاهی رسانی باقی مانده است. این یک خطر جدی سرطان است.

دکتر Shilpi Khetarpal، متخصص پوست در کلینیک کلیولند، این افکار را بازتاب می دهد.

Khetarpal به Healthline گفت: "بسیاری از مردم نمی فهمند که حتی اگر در حال حاضر با محافظت از خورشید SPF سخت کوش باشند، تقریبا 60 درصد از تابش آفتاب قبل از سن 18 سالگی اتفاق می افتد.

"همچنین، تصور غلطی وجود دارد که خورشید فقط در پوست شما گرم و آفتابی است و در خارج از آن تاثیر می گذارد. حقیقت این است، حتی در روز سرد و ابری، تنها حدود 20 درصد از اشعه های UV مسدود می شوند، "او گفت.

Khetarpal پیشنهاد می کند که یک محصول پوستی با SPF 30 یا بالاتر باید روزانه به مناطقی که در معرض آفتاب قرار دارند استفاده شود.

او افزود: "حتی هنگام رانندگی در یک ماشین، اشعه ماوراء بنفش از طریق شیشه عبور می کند و می تواند به پوست آسیب برساند."
چه استفاده کنید

Pichardo-Geisinger می گوید زمانی که برای حفاظت از پلک ها و ناحیه زیر چشم شما محافظت می شود، کرم های ضد آفتاب در کرم ها یا ژل ها می توانند این ناحیه را تحریک کنند، به خصوص وقتی که عرق می کند و محصول به چشم می افتد.

Pichardo-Geisinger می گوید: محصول ایده آل برای این قسمت از چشم یکی از این موارد است که با مسدود کننده های فیزیکی مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم است. آنها معمولا در کرم های ضد آفتاب دارای مواد معدنی یافت می شوند.

کرم های ضد آفتاب که حاوی این مواد هستند نیز برای گوش ها و لب ها استفاده می شود.

Pichardo-Geisinger توصیه می کند برای جلوگیری از محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی مانند oxybenzone، avobenzone، octisolate، octocrylene، homosalate و octinoxate هستند - همه موارد ضد التهابی که ممکن است باعث درماتیت تماس، خارش، قرمزی پوست پوستی شوند نیز اجتناب ناپذیر است.

Khetarpal می افزاید که او مردها را اغلب فراموش می کنند تا کرم های ضد آفتاب را به گوش هایشان برسانند.

علاوه بر این، مردم تمایل دارند لبها را به صورت صحیح بپذیرند. او می گوید زنان ممکن است بخواهند از SPF حاوی لب براق و یا رژ لب استفاده کنند و بسیاری از گزینه های مومیایی لب SPF وجود دارد که همه باید به دنبال آن باشند که برنامه ریزی های زیادی را در خارج از منزل انجام دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.